Warunki

Niniejsze warunki mają zastosowanie do wszystkich zakupów na stronie unisport.pl.

Właścicielem unisport.pl jest

Dokonując zakupów na unisport.pl, w dniu zakupu muszą mieć Państwo ukończone 18 lat i mieć dostęp do akceptowanej metody płatności. Wszystkie odniesienia do czasu na naszej stronie należy traktować jako CE(S)T.

Sprzedaż konsumencka

unisport.pl prowadzi działalność wyłącznie na rynku konsumenckim, działając w oparciu o duńską ustawę o umowach konsumenckich. Ceny wysyłki podane online obowiązują tylko dla zakupów konsumenckich. Jeśli Państwa zamówienie nie jest uznawane za zakup konsumencki, ceny wysyłki podane online nie mają zastosowania i będą musieli Państwo ponieść dodatkowe opłaty.

Anulowanie zamówienia jest możliwe, o ile nie zostało ono jeszcze przetworzone i przygotowane do wysyłki. Chęć anulowania zamówienia można zgłosić za pośrednictwem czatu i poczty elektronicznej i zazwyczaj zostaje ona rozpatrzona w ciągu 1 godziny w godzinach pracy. Prosimy pamiętać, że anulowanie nie jest gwarantowane, dopóki nie otrzymają Państwo pisemnego potwierdzenia.

Pre-order

Co jakiś czas Unisport oferuje możliwość przedpremierowego zamówienia produktu. Dzięki temu klient może zarezerwować przyszłą dostawę produktu do naszego magazynu. Dany produkt będzie oznaczony jako pre-order, w tym między innymi: online na stronie produktu, w kasie online i w e-mailu potwierdzającym zamówienie.

Może się zdarzyć, że płatność za produkt w pre-orderze straci ważność. Aby temu zapobiec, Unisport może zdecydować się na pobranie pełnej płatności przed wysyłką przedmiotu. Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce, powiadomimy o tym klienta drogą mailową.

Edycja limitowana

Dla wszystkich produktów oznaczonych jako edycja limitowana lub produktów nazwanych (przynajmniej częściowo) jako edycja limitowana zawsze będzie obowiązywał standardowy limit 1 (jednej) sztuki na klienta/adres/zamówienie. Adresem mogą być między innymi: adresy offline i online, takie jak adres pocztowy, adres e-mail, adres IP. Jeśli stwierdzimy, że choć jedno zamówienie narusza limit, zastrzegamy sobie prawo do anulowania wszystkich połączonych zamówień. W poważnych przypadkach zastrzegamy sobie prawo do zablokowania klientowi możliwości składania kolejnych zamówień.

Płatność i dostawa

Akceptujemy następujące metody płatności: Visa, MasterCard, Blik i przelew online. Bank lub wystawca karty może naliczać opłaty z tytułu dokonania płatności. Również lista dostępnych metod płatności może ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia.

Pełna kwota nie jest pobierana do czasu wysyłki. Jeśli zamówili Państwo personalizację, pełna kwota zostanie pobrana w momencie rozpoczęcia druku.

Wszystkie podane ceny wyrażone są w złotych polskich. Do ceny produktu zostaną doliczone koszty wysyłki w wysokości zależnej od wybranego sposobu dostawy.

Terminy dostaw podane online powinny służyć jedynie jako ogólna wskazówka, a nie jako gwarantowane terminy dostaw. Okresy wzmożonej liczby zamówień i lokalne okoliczności mogą wpływać na czas obsługi, przetwarzania i dostawy – może to być np. obsługa celna, lokalne święta, kontrole bezpieczeństwa, ograniczenia rządowe itp.

Koszty wysyłki

Ponieważ unisport.pl działa tylko na rynku Business to Consumer, nasze ceny (w tym koszty wysyłki) są oparte na naszych klientach kupujących tylko na własny użytek. Standardowy koszt wysyłki jest oparty na każdym jednym zamówieniu, które może zmieścić się w jednym z naszych opakowań wysyłkowych o standardowym rozmiarze. Za każde zamówienie, które wymaga większego opakowania wysyłkowego, w zależności od wielkości i wagi wymaganego opakowania firma kurierska może naliczać dodatkową opłatę za wysyłkę, którą ponosi klient.

Zapobieganie oszustwom

Aby zapobiec oszustwom płatniczym, możemy skontaktować się z Państwem i poprosić o dodatkowe informacje – na wypadek, gdybyśmy my lub nasz dostawca płatności mieli jakiekolwiek wątpliwości dotyczące Państwa zamówienia. Dodatkowymi informacjami mogą być m.in. dowód adresu rozliczeniowego i/lub adresu dostawy. Nie anulujemy ani nie przyjmiemy zamówienia bez kontaktu z Państwem, chyba że będziemy pewni, że zamówienie nie zostało rzeczywiście złożone przez właściciela karty/konta.

Prawo do zwrotu

Zawsze mają Państwo prawo do zwrotu każdego towaru w ciągu 30 dni od zakupu bez podania przyczyny. Okres 30 dni liczy się od dnia, w którym Państwo lub ktoś inny otrzymał przesyłkę. Jeśli okres 30 dni kończy się w święto, sobotę lub niedzielę, zostaje on przedłużony do kolejnego dnia w tygodniu.

Warunki specjalne dotyczące produktów spersonalizowanych

Produkty, które zostały spersonalizowane za pomocą nadruku z tyłu lub z przodu (w tym naszywki na rękawach) oraz obuwie/rękawice z haftem/drukiem nie podlegają wymianie ani zwrotowi. Otrzymujemy wszystkie przedmioty bez nadruku lub haftu, dlatego produkt zostaje uznany za spersonalizowany z chwilą wykonania nadruku lub haftu. Prawo do zwrotu wygasa w momencie, gdy Unisport rozpoczyna nanoszenie na produkt nadruku lub haftu w celu zaspokojenia specyficznych potrzeb klienta; patrz duńska ustawa o umowach konsumenckich §18, część 3.

Jeśli chodzi o nadruk na koszulkach, rozwijany pasek podczas składania zamówienia powinien być traktowany jedynie jako wskazówka, jakie numery i nazwiska będą nosić konkretni zawodnicy. Dla wielu koszulek możemy zaproponować bardzo oryginalny nadruk. W takim przypadku nazwisko zawodnika będzie oznaczone jako (Oryginalne). Aby uniknąć wątpliwości, podkreślamy, że jeśli nazwisko NIE jest oznaczone jako (Oryginalne), to naniesiony nadruk będzie nadrukiem standardowym, który nie jest nadrukiem oryginalnym.

Prosimy pamiętać, że numery zawodników są często zmieniane przed rozpoczęciem sezonu lub turnieju. Będziemy aktualizować naszą listę tak często, jak to możliwe, jednak Unisport nie może brać odpowiedzialności za zmiany przed sezonem, w połowie sezonu lub w połowie turnieju.

Jak skorzystać z prawa do zwrotu

Jeśli chcą Państwo skorzystać z prawa do zwrotu, mogą Państwo wysłać do nas wiadomość e-mail lub skontaktować się z nami telefonicznie. Prosimy podać, jaki produkt Państwo zwracają.

Termin 30 dni uznajemy za zachowany, jeżeli w ciągu 30 dni poinformują nas Państwo o decyzji o skorzystaniu z przysługującego Państwu prawa. Przesyłka zwrotna musi zostać wysłana bezpośrednio na nasz adres podany powyżej. Dostawy zwrotne dokonywane do punktów nadania (parcel shop) lub podobnych nie będą przyjmowane.

Utrata prawa do zwrotu nastąpi w przypadku zerwania plomby na produktach, które ze względów zdrowotnych lub higienicznych nie nadają się do zwrotu.

Korzystając z prawa do zwrotu, są Państwo odpowiedzialni za wszelkie koszty zwrotu.

Płatność za zwrot

Korzystając z prawa do zwrotu, muszą Państwo dołączyć kopię potwierdzenia zamówienia. Nie jest to wymóg bezwzględny, jednak czas obsługi będzie szybszy, jeśli wypełnią Państwo nasz formularz na fakturze. Zwrócimy Państwu kwotę, jaką Państwo nam zapłacili. Kwota zostanie przelana na kartę kredytową, której użyli Państwo do zakupu lub na Państwa konto bankowe niezwłocznie po otrzymaniu przez nas zwracanego towaru i upewnieniu się, że spełnia on nasze zasady dotyczące zwrotów. Jedynym kosztem ponoszonym przez Państwa w przypadku zwrotu/rezygnacji z zamówienia jest koszt dostawy zwracanego do nas przedmiotu.

Zawsze będziemy dokonywać zwrotu tą samą metodą płatności, której użyli Państwo przy płaceniu za zamówienie - chyba, że wyraźnie uzgodniliśmy inaczej.

Prosimy pamiętać, że nie przyjmujemy paczek wysyłanych za pobraniem (COD).

Test dopasowania i opakowania

Mają Państwo prawo do sprawdzenia produktu w taki sam sposób, w jaki jest to dozwolone i możliwe podczas zakupów w sklepie stacjonarnym - nie mogą Państwo jednak w żaden sposób rozpocząć korzystania z produktu. Jeśli zaczęli Państwo używać produktu lub przetestowali go w sposób, który wykracza poza zakres oczekiwany przez sklep stacjonarny, a my nie możemy go odsprzedać ani nie możemy sprzedać go za pełną wartość, muszą Państwo liczyć się z tym, że pomniejszymy zwrot Państwa płatności o utratę wartości. Jeśli produkt stracił całą swoją wartość, nie zwrócimy Państwu pieniędzy.

W przypadku zwrotu jakiegokolwiek produktu są Państwo zobowiązani do jego bezpiecznego zapakowania. Ponoszą Państwo całe ryzyko związane z przesyłką i produktami, aż do momentu ich otrzymania przez nas. Zalecamy, aby podczas wysyłania przesyłki zwrotnej poprosić o pokwitowanie oraz, jeśli to możliwe, o informacje potrzebne do śledzenia przesyłki.

Reklamacja

Każdy zakupiony u nas przedmiot objęty jest 24-miesięczną gwarancją zgodnie z duńską ustawą o umowach konsumenckich. Jeśli chcą Państwo skorzystać z prawa do złożenia reklamacji, prosimy o kontakt z nami pod następującym adresem:

Jeśli zwracają Państwo produkt, prosimy o poinformowanie nas o problemie w sposób jak najbardziej szczegółowy. Muszą Państwo również podać nam numer zamówienia związanego z danym produktem, a także swoje dane kontaktowe.

Jeśli zwrot jest zasadny, oczywiście zwrócimy Państwu uzasadnione koszty dostawy. Należy pamiętać, aby zawsze wysyłać paczkę w opakowaniu ochronnym i uzyskać potwierdzenie nadania, abyśmy mogli zwrócić Państwu uzasadnione koszty wysyłki.

Zwrot musi nastąpić w rozsądnym czasie po zauważeniu wady produktu. Jeśli dokonają Państwo zwrotu w ciągu dwóch miesięcy od zauważenia wady, zwrot będzie zawsze rozpatrywany w rozsądnym terminie. Muszą Państwo jednak zaprzestać używania przedmiotu, gdy tylko zauważą Państwo (potencjalną) wadę.

Przy zakupie pary butów piłkarskich należy zwrócić uwagę na to, do jakiego rodzaju nawierzchni boiska są przeznaczone np. naturalna trawa, darń czy sztuczna trawa. Ponadto jest to odnotowane w opisie produktu, na fakturze i na opakowaniu produktu. Używanie produktu na boisku, do którego nie jest on przeznaczony, może skutkować odrzuceniem reklamacji.

W przypadku uznania reklamacji firma Unisport jest zobowiązana przez duńskie prawo do wymiany produktu na nowy o takiej samej lub podobnej specyfikacji (ale nigdy gorszej). Jeśli nie będzie możliwe zaoferowanie dokładnie takiego samego produktu, przyznamy klientowi voucher umożliwiający mu znalezienie zamiennika. Nie jest możliwe użycie reklamacji do zmiany rozmiaru lub produktu.

Rozmiarówka

Dla wszystkich butów Unisport zawsze stosuje co najmniej dwie z trzech głównych rozmiarówek: EU, UK i US. Na każdej sztuce obuwia zawsze będzie widniał napis EU oraz US, albo UK. Przeliczanie pomiędzy trzema rozmiarówkami jest skomplikowane i może się różnić w zależności od marki. Dlatego zawsze zachęcamy klientów do zapoznania się z oficjalną tabelą rozmiarów producenta lub do kontaktu z działem obsługi klienta Unisport w celu uzyskania wskazówek dotyczących rozmiaru. Jeśli nie zaznaczono inaczej, wszystkie rozmiary są rozmiarami męskimi dla dorosłych.

Stany magazynowe, produkty wyprzedane i inne

Przykładamy ogromną wagę do dostarczania każdego zamówienia w odpowiedni sposób, zgodnie z życzeniem klienta. W rzadkich przypadkach może się jednak zdarzyć błąd podczas liczenia naszych stanów magazynowych. Gdy tylko zauważymy taki błąd, podejmiemy niezbędne środki zaradcze, aby skorygować liczbę dostępnych produktów. W niektórych przypadkach może dojść do tego, że już zamówiony produkt zostanie w międzyczasie wyprzedany. Tych sytuacji nie da się całkowicie wyeliminować, jednak robimy wszystko, aby ograniczyć je do minimum. Oczywiście zawsze będziemy pomagać klientowi w znalezieniu alternatywnego produktu w tej samej lub niższej cenie.

Informacje o skargach

W celu złożenia skargi można skorzystać z europejskiej platformy internetowego rozstrzygania sporów. Jest to szczególnie istotne dla osób mieszkających w innym kraju UE. Skargę można złożyć tutaj - http://ec.europa.eu/odr. W przypadku chęci złożenia skargi należy skierować ją na adres e-mail: support@unisport.pl.

W przypadku jakichkolwiek zastrzeżeń zawsze zalecamy jednak skontaktować się najpierw z nami. Dołożymy wszelkich starań, aby rozwiązać sytuację.

Ostatnia aktualizacja: 01.12.2023 r.